vesafb, ipw2200 + dhcpcd, udev

Fryderyk Dziarmagowski freetz w gmx.net
Nie, 23 Kwi 2006, 16:22:12 CEST

--- Piotr Budny <piotr.budny w gmail.com> wrote:

> [...]
> 8000k
> fb0: VESA VGA frame buffer device
> [...]
> intelfb: Framebuffer driver for Intel(R) 830M/845G/852GM/855GM/865G/915G/915GM
> chipsets
> intelfb: Version 0.9.2
>
> i chyba go inicjuje.. ja niestety widzę te ostatnie linijki i następuje freez
> ekranu. Dopiero po załadowaniu iksów (driver i810) - pojawia się poprawny
> ekran X. Można już teraz wrócić do konsoli (ctrl+alt+X) i widać już normalną
> konsolę, tylko, że tekst jest na niebiesko.

problem z modułami fb powinnien być jeszcze dziś w udev rozwiązany.

> 2. Ponieważ nowy kernel magicznie przestał ładować firmware wypluwając błąd -2
> wczytania pliku boot.fw  (/lib/firmware/*2.3*, i linki *2.4*), postanowiłem
> zbudować najnowsze ipw2200.spec + firmware + ieee80211.
> Modprobe ipw2200_current hula, iwlist widzi access pointa, łączy się z nim ale
> dhcpcd ma problemy z pobraniem IP na interfejsie eth1. Niestety ręczne
> ustawienie bramki oraz IP także nie skutkuje, i transmisja się nie odbywa.

myśle, że powinieneś zerknąć parę wątków w tył a sprawy staną się
bardziej jasne.

> 3. Z tego co przeleciało mi przed oczyma gdzieś-tam
> (http://lists.pld-linux.org/mailman/pipermail/pld-users-pl/2006-April/059302.html),
> udev ma zastępować hotplug, niestety podczas instalacji z %package -n
> kernel-net-ipw2200
> pakiet zakrzyczał o:
> Requires:       hotplug
> więc musiałem mu podać --nodep.

trzeba by dodać do udev odpowienie Provides, ktoś zainteresowany?

> Mam teraz kilka pytań:
> - czy da się i jak wyłączyć ładowanie fb (raczej bez ingerencji w sam pakiet,
> przekompilowywanie)?
> - czy coś się popsuło, a może mi czegoś brakuje do poprawnego działania
> Internetu przez WiFi (AP jest zabezpieczony WEP-em)?
> - czy moje rozumowanie z udev/hotplug jest poprawne?
>
> Używam AC:
  ^^^^^^^^^
> udev-090-0.1
> ieee80211-devel-1.1.13-1 w 2.6.16.9_0.1
> kernel-net-ipw2200-1.1.2-1 w 2.6.16.9_0.1
> ipw2200-firmware-3.0-1
>
> Mam nadzieję, że ktoś będzie w stanie mi pomóc...

używając powyższej konfiguracji sam skazujesz się na kłopoty. Wersja
udev dla Ac to 079-x, wesja której używasz wnosi nowości, na które Ac
nie jest przygotowane.

--
Fryderyk Dziarmagowski