initrd dla raid1 mdadm

kuba staskiewicz kuba w best.net.pl
Śro, 26 Kwi 2006, 00:16:50 CEST

Witam.

Czy ktos moze mi podpowiedziec w jaki sposbo wygenerowac initrd dla
macierzy zbudowanej w oparciu o mdadm?

Mam raid1 /dev/md1 zbudowany na dwoch partycjach /dev/hd[cd]2 i na
tym rajdzie skopiowany system z hda. Chcialem wygenerowac initrd
dla macierzy i przepiac dyski wchodzace w sklad macierzy md1 na
pierwszy kanal ide by z nich startowac system.

Teoretycznie powinno to byc banalne - mam w /etc/sysconfig/gininitrd
wpisy:

BASICMODULES="piix"
PREMODS="ide-disk"
PROBERAID=yes

Wykonuje geninitrd w chroocie (/mnt/md1) i tworzy mi on niby
prawidlowy obraz z modulami ide-core, ide-disk, piix, md, raid1, ext2
ale na wyjsciu geninitrd komunikuje: md1 devices=
czyli nie rozpoznaje z jakich urzadzen sklada sie md1. Rozpakowalem
wiec obraz initrd, podmonowalem loopem i sprawdzilem co jest w
pliku /etc/mdadm.conf - wpis wygladal tak:

DEVICE
ARRAY /dev/md1

czyli rzeczywiscie geninitrd nie rozpoznal prawidlowo macierzy.
Poprawilem wiec sam konifig mdadm w obrazie initrd na prawidlowy:

DEVICE /dev/hd[ab]2
ARRAY /dev/md1 devices=/dev/hda2,/dev/hdb2

Mam wiec teoretycznie prawidlowy initrd oraz lilo i fstab
skonfigurowane do bootowania z md1. Po przepieciu dyskow hdc
i hdd na pierwszy kanal ide i probie uruchomienia z nich systemu
rozruch konczy sie bledem: "mdadm: not found devices for md1" i co za tym idzie
kernel panic z powodu nieznalezionego root fs.

Cos skopalem? O czyms zapomnialem?

--
Kuba Staskiewicz