initrd dla raid1 mdadm

kuba staskiewicz kuba w best.net.pl
Pią, 28 Kwi 2006, 19:53:44 CEST

On Fri, Apr 28, 2006 at 09:03:49AM +0200, Tomasz Wo?niak wrote:

> Jako że nie doczytałem- wypowiem się ogólnie- taka komenda zadziała
> zdaje się tylko jak masz odpaloną już matrycę. Geninitrd korzysta z
> fstab, /etc/mdadm (o ile dobrze pamiętam to po nim dowiaduje się że jest
> raid) i podmontowany proc. Czyli- jak odpalisz matrycę, podmontujesz ją,
> chroot na nią, poprawka w /etc/mdadm (albo wykorzystanie mdadm do jego
> wygenerowania), geninitrd -v -f , lilo.conf + lilo i działa. U mnie
> poszło bez problemów.

A umnie dupa. Wszystko tak jak piszesz - macierz uruchomiona i podmontowana
do /mnt, chroot na /mnt, /mnt/proc podmontowany, prawidlowo skonfigurowane
/mnt/etc/fstab i /mnt/etc/mdadm.conf. Ani sie initrd nie generowal prawidlowo,
ani mdadm --detail --scan nic nie zwracal. Nie mialem juz czasu kombinowac
i stwierdzilem, ze zamiast probowac dalej generowac initrd dla systemu,
ktory mialem w /mnt zainstaluje tam nowy system korzystajac z rescue-cd
(myslalem, ze albo moj system, z ktorego sie chrootuje albo ten system
w chroocie ma jakis feler). Niestety chroot do /mnt i instalacja tam
od zera systemu z rescue-cd rowniez nie rozwiazaly problemu. W ostatnim
etapie instalacji w chroocie, przy instalacji kernela poldek zglosil,
ze, nie moze znalezc urzadzen dla macierzy zdefiniowanych w mdadm.conf.
Ostatnim gestem rozpaczy bylo zlapanie za live-cd i przeprowadzenie
identycznej procedury i... udalo sie! Bez problemow wygenerowal sie
initrd. Za cholere nie wiem co to bylo.

ps.
Dawno nie uzywalem rescue-cd, czy to normalne, ze przy instalacji
kernel-grsecurity trzeba dac w poldku --nodeps zeby nie bylo konfliktu
z udev? Rescue-cd z 23-10-2005.

--
Kuba Staskiewicz