mdadm i dodanie dysku

Paweł Kośka pawel w artfan.net
Sob, 19 Sie 2006, 00:53:18 CEST

Dnia piątek, 18 sierpnia 2006 15:08, Marcin Król napisał:

> Tak. Ale w przypadku uzywania programowych raidow musisz pierw
> zbackupowac cala macierz, zrobic ja od nowa i wgrac spowrotem dane :)
>
> Zainteresuj sie LVM. Bedziesz mogl dodawac kolejne dyski/partycje bez
> straty danych.

OK, zobaczę z czym się LVM je, może tego spróbuję. A jak z wydajnością?

> W przypadku linear i padu stracisz wszystkie dane z macierzy. Nie ma co
> tu sprawdzac.

hmm... Gdzieś właśnie czytałem że jak zrobię np. raid (linear) z trzech
dysków, i  poleci mi jeden z nich, to raid dalej będzie działać, tylko że
polecą te dane które są na tym dysku. No nic, może ja źle zrozumiałem, albo
ktoś głupoty napisał.

--
Pozdrawiam,
Paweł