pureftpd i drobne pytania

Andrzej 'The Undefined' Dopierała undefine w aramin.net
Wto, 29 Sie 2006, 13:20:02 CEST

On Mon, Aug 21, 2006 at 01:12:16PM +0200, Paweł Kośka wrote:
> Próbuję dorzucić do pureftpd obsługę aliasów. Wrzuciłem do
> # cat /etc/ftpd/pureftpd-dir-aliases
> pub
> /home/services/ftp/
>
> No i prawie to działa, ale Ja chciałbym by w katalogu każdego użytkownika
> pojawił się jakiś link coś jak ~pub kierujący właśnie do /home/services/ftp.
> Da się to jakoś zrobić?
pliki innych uzytkownikow (czyli np /home/services/ftp) nie sa widoczne
"dzieki" patchowi
Patch5: %{name}-nosymlinks-hideuidmismatch.patch
rozwiazania:
- wyrzucic patcha(z czym napotkasz opor arekm-a)
- poprawic patcha by byl konfigurowalny
- wyrzucic patcha u siebie i przebudowac, oraz nie upgradowac.
- uzywac innego ftpd

> No i jeszcze jedno...
> Jak się loguję jako anonymous to nie widzę uprawnień jako nazwy, widzę tylko
> uid i gid jako cyfrę, da się to jakoś zmienić?
> (hmm... mam nadzieję że zrozumiale to napisałem)
niechrootowac anonymousa ;) (nie wiem czy sie da)

--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
UNIX && Linux administrator,      Adam Mickiewicz University WMiI