Problemy z " białym " XGL

Piotr Budny piotr.budny w gmail.com
Sob, 2 Gru 2006, 22:06:19 CET

Witam,
próbowałem odpalić XGL na Th na karcie ATI X1400. Po zainstalowaniu beryl-* i
emerald-* z HEAD i skonfigurowaniu kdm. KDE pod serwerem Xgl (xorg z ftp)
wstaje (choć widać tylko ciemny ekran i kursor myszki). Po odpaleniu z
konsoli beryl-xgl ekran robi się biały, widać ładnego splash screena beryla,
ale poza białym ekranem nic więcej nie widać.

Na filmie http://chimera.one.pl/broken-xgl.avi (1,2MB) można zauważyć, że coś
jednak działa, ale ekran jest biały i widoczne są tylko ikonki przy efektach,
efekty na nieaktywnym oknie i kursor myszki. Naciskając Alt+Tab widać jak
przesuwa się okienko z uruchomionymi oknami a po wjechaniu myszką w prawy
górny róg okienka (a raczej "kwadraty") układają się na ekranie.

Czy ktoś z Grupowiczów spotkał się z przedstawionym na filmie problemem?
W jaki sposób można temu zaradzić?

Beryl odpalany był pod KDE na istniejącym i świeżo dodanym użytkowniku, i pod
Gnome, w którym sytuacja jest trochę inna. Ekran odświeża się dopiero po
przełączeniu na konsolę i z powrotem na X albo po Alt+Myszka (przesuwanie
okna), wtedy widać falujące okienko (tak jakby coś się odfreezowało) i reszta
działań (np: pojawia się menu, nowe okna) jest odświeżana, aż do zakończenia
efektu falowania.

Próbowałem także GDM, sytuacja przedstawia się podobnie.

Pozdrawiam i mam nadzieję że istnieje jakieś rozwiązanie,
Piotr Budny