[OT] Wbudowana sieciówka w GA-m55plus-s3g vga

Kamil kamil.listy w klecza.pl
Śro, 6 Gru 2006, 09:10:31 CET

Witam.

Czy komuś udało się doprowadzić do stanu używalności wbudowaną kartę sieciową
w to:
http://www.gigabyte.com.tw/Products/Motherboard/Products_Spec.aspx?ClassValue=Motherboard&ProductID=2283&ProductName=GA-M55plus-S3G

Mam nie przyjemność posiadać taką płytę i problem z
wbudowaną w nią sieciówką. Chciałem zainstalować na tym kompie PLD więc
odpaliłem rescue ale niestety nie nie wykrył w ogóle karty sieciowej (nie
załadował modułów itp.). Wziąłem się więc za ręczną konfiguracje. Załadowałem
moduł forcedeth, dopisałem co trzeba
do /etc/syscongid/interfaces/ifcg-eth0, /etc/modprobe.conf itp. Ogólnie
wszystko ustawiłem jak trzeba podążając już za którymś razem z dokumentacją w
ręku.

Niestety "/etc/rc.d/init.d/network start" dało negatywny rezultat. Zatrzymuje
się proces uruchamiania na jakiś dłuższy czas po czym mówi, że się nie udało.
W logach znalazłem jedynie wpis, że nie otrzymał poprawnej odpowiedzi od
serwera dhcp.

Odpaliłem też ze 2/3 inne livecd (knopix, kororaa, kubuntu) które powinny
dogadać się przez dhcp ale niestety żadna nie dogadała się. Schemat jest w
miarę standardowy czyli lspci wykrywa urządzenie, ładowany jest moduł
forcedeth ale potem niestety próba dogadania się z serwerem dhcp nie powodzi
się.

Próbowałem też ustawić ręcznie (bez dhcp) ale jedyne co uzyskałem to brak
trasy do host'a.

W pewnym momencie myślałem, że może postawiłem źle dhcpd na routerze i
faktycznie nie może sie dogadać ale po pierwsze na tym kompie jest
zainstalowany też windows który się dogaduje bez problemu a po drugie
spróbowałem odpalić rescue na innym kompie w sieci i ten od razu dogadał się
z dhcp.

Doszedłem do wniosku, że albo ładuje zupełnie zły moduł (ale w takim razie
jaki powinien być?) albo (co bardziej prawdopodobne) ta sieciówka ma coś
nowego czego moduł forcedeth nie umie obsłużyć.... albo coś zupełnie innego;)

Czy ktoś miał do czynienia z tą płytą i udało mu się doprowadzić do działania
wbudowaną sieciówkę pod jakim kolwiek linux'em?
--
Pozdrawiam, Kamil