Instalacja na sata - pomocy

Boguslaw Olszewski bogunio w tlen.pl
Pon, 11 Gru 2006, 09:50:19 CET

Użytkownik Michal Abramowicz napisał:

>1. start z rescue
>2. mkdir a, mount /dev/sda_ /a, (_ to nr gdzie masz /)
>3. mount -o bind /proc /a/proc
>4. chroot /a bash
>
>i sprawdzasz:
>w /etc/fstab coś na zwór
>/dev/sda2 / ext3 bla bla bla

U mnie /dev/sda3. Nie wiem czy zrobiłem dobrze ale /etc/fstab
wyedytowałem ręcznie gdzie jak wół jest wpis:
/dev/sda3   /   ext3 blabla

>w /etc/modprobe.conf
>alias scsi_hostadapter twój_moduł,
>
>dowiesz się tego z pcidev sata
>
>w lilo boot=/dev/sda root=/dev/sda_ czy jakoś tak

w lilo mam poprawnie wszystko

>oraz najciekawsze:
>cd /boot/
>genintrd -v initrd-2.6.14.costam.gz 2.6.14.costam gdzie tego cośtam
>dowiesz się z ls -la /boot/ albo /lib/modules albo co to za kernel masz
>zainstalowany rpm -qa | grep kernel, rozchodzi się o wersję

generowałem w stylu:
geninitrd nowy 2.6.14.cośtam gdzie cośtam wziąłem na bazie wersji
kernela którą instalowałem poldkiem

>jak wygeneruje ci initrd to widzisz ze ładuje moduły do
>obsługi sata, fs'a i już

initrd mi wygenerowało bez żadnych błędów :(

b.o.