Instalacja na sata - pomocy

Michal Abramowicz ab_1 w abram.eu.org
Pon, 11 Gru 2006, 09:32:23 CET

On Mon, Dec 11, 2006 at 09:00:53AM +0100, Boguslaw Olszewski wrote:
> Zapomniałem wziąść do pracy moich notatek więc będę improwizował z
> głowy. 2 dni już walczę i pomysły się wyczerpały. Na połowie dysku
> siedział już ubuntu. Odpaliłem rescue, dysk wykrył, założyłem ext3 i
> swap jako primary (może to był błąd?). Instalacja szła wg instrukcji,
> wszystko okej. Na końcu zainstalowałem lilo, był komunikat o dodaniu pld
> (na początek ubuntu nie dodawałem). Lilo wyświetlił tylko warrnig o nie
> rozpoznaniu karty graficznej. Po restarcji kernel się załadował, przed
> kernel panic widać, że ładował moduły scsi. Komunikat znany, piszę z
> [...]

1. start z rescue
2. mkdir a, mount /dev/sda_ /a, (_ to nr gdzie masz /)
3. mount -o bind /proc /a/proc
4. chroot /a bash

i sprawdzasz:
w /etc/fstab coś na zwór
/dev/sda2 / ext3 bla bla bla

w /etc/modprobe.conf
alias scsi_hostadapter twój_moduł,

dowiesz się tego z pcidev sata

w lilo boot=/dev/sda root=/dev/sda_ czy jakoś tak

oraz najciekawsze:
cd /boot/
genintrd -v initrd-2.6.14.costam.gz 2.6.14.costam gdzie tego cośtam
dowiesz się z ls -la /boot/ albo /lib/modules albo co to za kernel masz
zainstalowany rpm -qa | grep kernel, rozchodzi się o wersję

jak wygeneruje ci initrd to widzisz ze ładuje moduły do
obsługi sata, fs'a i już

potem lilo, passwd i wyjść z chroot'a
odmontowac, zrebótować

zdrówko ;-)

m.a.
--
Michał Abramowicz	abram  pld  -  linux  org