NIS

Grzegorz Sójka pld w pfu.pl
Pon, 11 Gru 2006, 11:04:24 CET

Mam problem z NISems. Generalnie wszystko działa. Kłopot polega na ty,
że działa "za dobrze". Według instrukcji do poprawnej pracy na końcówce
powinienem dopisać do /etc/passwd następującą linijkę:
+::::::
Ciekawostka polega na tym, że użytkownik nie mający konta na terminalu
może się zalogować nie zależnie od tego czy ta linijka jest czy też nie.
Nie był by to kłopot gdyby nie brak możliwości blokowania logowania
niektórym zdalnym użytkownikom. Po wpisaniu:
-ftp
użytkownik "ftp" nie powinien mieć prawa do zalogowania na terminalu a w
dalszym ciągu ma.
Podejrzewam, że coś zchrzaniłem w /etc/nsswitch.conf. Mój wygląda tak:
-----------------------------
passwd:         db files nis
group:          db files nis
shadow:         db files nis

hosts:          files dns
networks:       files dns

protocols:      db files
services:       db files
ethers:         db files
rpc:            db files

netgroup:       db files nis

Wie ktoś co z tym zrobić? Ja NISem bawię się od wczoraj i jakoś nie
umiem sobie z tym poradzić.

Dzięki za wszelką pomoc.

--