Cups i m$windows

Andrzej Kubrycht provat w wp.pl
Wto, 12 Gru 2006, 10:10:30 CET

Michal Abramowicz napisał(a):

> Nie wiem co obywatel kombinuje, ale:
> 1. samba ze wsparciem dla drukarek, tzw defalt to cups,
> oraz udział drukarkowy
>
> 2. instalujesz cups'a i okolice, konfigurujesz go tak żeby
> twój serwer umiał wydrykować coś na niej, drukaczka może być
> wpięta do niego na usb, lpt, może miec własny print server z ipkiem,
> może być wpięta do stacji z linuksem i  lprng/cups, inne rozwiązania
> jakie wspiera cups...
>
> 3. z windows dajesz
> net use lpt1 \\samba\drukaczka1 /yes
> net use lpt2 \\inna_samba\drukaczka2 /yes

> [...]

Obywatel nie(do)uk kombinuje coś takiego:
- na XP ma aplikację, która potrafi słać tylko do lpt1.
- do tego XP nie ma żadnej drukarki. Nie ma też drukarki
w sieci lokalnej
- w innej sieci, o inny publicznym IP, do serwera podłączona jest
drukarka, drukarka drukuje - jest ok. Na serwerze chodzi CUPS.

- na XP dodałem tę drukarkę, dzięki Waszym podpowiedziom, jako port
internetowy:
http://83.15.n.n:631/printers/hp1100
i drukarka drukuje - jest ok.

- jedyny problem jaki mam polega na przekierowaniu portu lpt1
na tę drukarkę. Próbowałem zrobić to, co podpowiedział Adam
("Dla XP załatwia się to zaznaczając oba porty (ten po IP i LPT1)
i "zaptaszczając" "Buforuj wydruki"), ale w chwili kliknięcia
"Zastosuj" mam błąd "nie można zapisać ustawień drukarki.
Określony port jest nieznany".
- również nie potrafię użyć tej drukarki w poleceniu net use lpt1....
bo nijak namiary drukarki nie pasują do składni polecenia.
- kolejna próba: dodałem drukarkę lokalną na porcie
http://83.15.n.n:631/printers/hp1100 i nazwalem ją hp1100ip.
Wszystko ok. Również nie mogę zbuforować (j.w), ale spróbowałem
net use lpt1 \\mój_IP\hp1100ip
Dostaję komunikat : błąd 66 - typ zasobu sieciowego jest niepoprawny.

A może zna ktoś jakiś program, w stylu novellowego capture, który
potrafi przekierować lpt na jakiś zewnętrzny adres ?

Podpowiedzcie proszę coś jeszcze, bo od wczoraj kręcę się wokół
tematu i nic :(

pozdrawiam, amk