Cups i m$windows

Michal Abramowicz ab_1 w abram.eu.org
Wto, 12 Gru 2006, 09:01:22 CET

On Mon, Dec 11, 2006 at 08:01:11PM +0100, Andrzej Kubrycht wrote:
> Cześć, bardzo dziękuję za podpowiedzi i choć nie mi udzielona,
> to cudownie zakończyła moją pierwszą z cupsem przygodę :))
> Wszystko działa gdy z windy drukuję przez cups'a.
>
> A czy wiecie może czy jest to możliwe, a jeśli tak, to jak
> przekierować LPT1 do zdalnej drukarki?
> http://192.168.0.1:631/printers/hp1100
> bo net use lpt1.... w żadnej składni jaką dałem radę wymyślić
> mi nie zadziałało:
> błąd systemu 66 - typ zasobu sieciowego jest niepoprawny :(
>
> Bardzo proszę o podpowiedź.

Nie wiem co obywatel kombinuje, ale:
1. samba ze wsparciem dla drukarek, tzw defalt to cups,
oraz udział drukarkowy

2. instalujesz cups'a i okolice, konfigurujesz go tak żeby
twój serwer umiał wydrykować coś na niej, drukaczka może być
wpięta do niego na usb, lpt, może miec własny print server z ipkiem,
może być wpięta do stacji z linuksem i  lprng/cups, inne rozwiązania
jakie wspiera cups...

3. z windows dajesz
net use lpt1 \\samba\drukaczka1 /yes
net use lpt2 \\inna_samba\drukaczka2 /yes

4. na linuksie jak chcesz zrobić coś podobnego, to patrz punkt 2

Teoretycznie xpek prof powinien umiec drukować bezpośredno
do cupsa, tym transportem ipp czy jakoś tak, ale nie wiem nie używałem.

To narazie taki wstępniak, na zasadzie tak mniej więcej bo niestety
z twej wypowiedzi nie rozumiem czy chcesz z serwera samba drukować na
jakiś inny co ma na lpt1 wpięte drukaczke czy to na windows chcesz
wskazać że lpt{1,2...} są _zamapowane_ na jakies urządzenia istniejące
w mikromiętki network.

zdrówko,
m.a.
--
Michał Abramowicz	abram  pld  -  linux  org