Lilo i 2 linuxy

Adam Gapiński adas-news w artikon.pl
Wto, 12 Gru 2006, 19:44:06 CET

Osóbka znana jako Łukasz Maśko, wystukała:

> Lilo zapamiętuje adresy sektorów na dysku, sposób podmontowania partycji
> jest bez znaczenia. Tyle tylko, że upierdliwe jest utrzymywanie dwóch
> różnych plików lilo.conf. Ja zrobiłem tak, że mam jedną partycję na /boot
> i na niej leżą wszystkie kernele (Ra, Ac, Th). Jest ona we wszystkich
> systemach montowana jako /boot i nie ma problemu - lilo.conf jeden (w 3
> miejscach, to prawda, ale taki sam).

Dorzucę jeszcze inne rozwiązanie:

/dev/sda1 - lilo dla MBR (boot=/dev/sda) no i root=/dev/sda1
dla drugiego systemu dajemy:
other=/dev/sda3
	label=bla

Za to na /dev/sda3 mamy coś takiego w lilo.conf boot=/dev/sda3 i
root=/dev/sda3 i analogicznie jak poprzednio:
other=/dev/sda
	label=inny

No i mamy dwa różne lilo i możemy się pomiędzy nimi też przełączać ;)

PS Mam nadzieję, że nie pokitrałem nic bo pisałem z pamięci...

pozdrawiam
--
Adam Gapiński ::::: adas-news (at) artikon (dot) pl