Lilo i 2 linuxy

Tomasz Kowalczyk kowalczt w tlen.pl
Wto, 12 Gru 2006, 23:01:03 CET

Dnia wtorek 12 grudnia 2006 22:47, bogunio napisał:
> W sumie problem rozwiązał się inaczej. Miałem jakieś problemy z chrootem
> na ubuntu by wymienić tamtejszego gruba na lilo. A, że system świezy nie
> chciało mi się kombinować i puściłem install. Zainstalował więc gruba
> który wyłapał PLD na dev/sda3 i po kłopocie. Zawsze lilo było dla mnie
> bardziej zrozumiałe ale może czas zainteresować się bliżej grubem? Nie
> wiem jak to działa ale działa :)

Gruba instalujesz raz, potem przy kazdym uruchomieniu jadra sa juz doczytywane
bezposrednio z partycji ,nie tak jak w lilo ktory musial znac ich polozenie
na dysku fizycznie.
To jest swietne rozwiazanie bo mozna teoretycznie zainstalowac gruba raz i
potem juz tylko zmieniac dystrybucje/jadra bez zmiany loadera.