Lilo i 2 linuxy

Michał Panasiewicz wolvverine w tarchomin.pl
Śro, 13 Gru 2006, 01:57:31 CET

Dnia 12-12-2006, wto o godzinie 22:47 +0100, bogunio napisał(a):
> W sumie problem rozwiązał się inaczej. Miałem jakieś problemy z chrootem
> na ubuntu by wymienić tamtejszego gruba na lilo. A, że system świezy nie
> chciało mi się kombinować i puściłem install. Zainstalował więc gruba
> który wyłapał PLD na dev/sda3 i po kłopocie. Zawsze lilo było dla mnie
> bardziej zrozumiałe ale może czas
>  zainteresować się bliżej grubem? Nie
> wiem jak to działa ale działa :)

grub początkowo sprawia wrażenie bardziej skomplikowanego , ale warto go
poznać dokładnie, ma o wiele wiecej możliwości i okazuje się prostszy
jednak w używaniu, oraz ułatwia wiele rzeczy w sytuacjach awaryjnych
(pod warunkiem że wczesniej sie o to zatroszczyliśmy)
np: automatyczny fallback po kernel-panic do przygotowanej konfiguracji
awaryjnej ( w lilo, brak trzeba recznie go zarządać)

--
Michał Panasiewicz Linux user nr. #425323 - jabber: wolvverine [ at ] chrome [ dot ] pl  || e-mail: wolvverine [ at ] tlen [ dot ] pl , wolvverine [ at ] pld-linux [ dot ] org
http://www.linkomp.pl - Linkomp - Usługi informatyczne dla firm - biuro [ at ] linkomp [ dot ] pl