Sieć bezprzewodowa na AC

Jakub Piotr Cłapa loc w toya.net.pl
Pią, 15 Gru 2006, 16:56:38 CET

Robert 'dzeus' Graużenis wrote:

> http://www.innozyt.pl/pldap/

Jeszcze kilka uwag:

1. Ustawienie mode i rate wymusi te wartości, nie? Czyli np. nie pozwoli
na dopasowanie prędkości do jakosci połączenia?

2. Radzę uważać na hostapd.conf, szczególnie na parametr bridge. Wbrew
temu co sugerują przykłady, hostpad nie zazwala na komentarze
zaczynające się w połowie linii i potraktuje całość jako nazwę
interfejsu (razem ze spacjami, # i całym komentarzem).
Komentarze tylko w nowej linijce!!!

3. podanie wpa_psk nie popsuje nic po zmianie SSID, jeśli klientom też
podasz (do kopiuj/wklej przez schowek) ten długi hexadecymalny klucz.
Nie traktujmy tego jako niewygode, bo i tak każde wygodne do wklepania
hasło jest niepotrzebnie krótkie i zmniejsza bezpieczeństwo. Schowka
używać każdy umie, a poza tym hasło jest standardowo zapamiętywane w
systemie.

4. WEPa nie stawiamy i nie sugerujemy tego. Tak samo jak zabezpieczenia
po MAC adresach. Jedno jest łatwiejsze do złamania od drugiego.

5. Jeśli do modprobe.conf dodamy opcje autocreate=ap dla ath_pci, to
ręczne odpalanie 'wlanconfig ath0 create ...' nie jest potrzebne. :-)

Ogólnie bardzo fajny poradnik, gratuluje. :-)

--
z wyrazami szacunku,
Jakub Piotr Cłapa