Problemy z dhcpcd-3.0.3-1 (AC/ready, długie ale istotne)

Marek Guevara Braun marek.guevara w atm.com.pl
Czw, 21 Gru 2006, 13:49:58 CET

Łukasz Maśko wrote:

> No to zapytam inaczej: czy przyczyną dziwnego zachowania może być konkretne
> implementacja serwera dhcp? A może konkretna sieć? Pytam, ponieważ
> dhcpcd-3.0.6 zadziałało mi w jednej sieci na kablu i zadziałało na WiFi, a
> nie zadziałało (i za cholerę nie dało się zmusić do działania) w innej
> sieci na kablu. Natomiast 2.0.1 działa poprawnie w każdym przypadku.

A jak wygląda timeout po jakim dhcpcd rezygnuje? Kiedyś spotkałem się ze
switchem który bardzo długo negocjował szybkość pracy, a link podnosił
od razu - w zależności od przypadku dhcpcd (wtedy było tylko stare) albo
dostawało adres, albo nie.

Może jakiś tcpdump z transmisji (czyli 'ip link set ethX up' wcześniej
trzeba dać) - można by zobaczyć co przesyła serwer w odpowiedzi i czym
różni się zapytanie z wersji 2 od wersji 3 klienta.

Marek

PS. Czy niedziałanie nowej wersji obserwujesz przy ręcznym odpaleniu
dhcpcd, czy też po odpaleniu service network start, ew. ifup ethX ?