Postfix - blokada klientów smtp bez włączonego ssl`a

Michal Abramowicz ab_1 w abram.eu.org
Sob, 30 Gru 2006, 13:47:21 CET

On Sat, Dec 30, 2006 at 11:33:46AM +0100, Sławomir Brandt wrote:
> Zainstalowałem postfixa zgodnie z opisem na stronie
> http://pl.docs.pld-linux.org/uslugi_postfix.html
> wszystko działa, ale chciałbym uniemożliwić wysyłanie poczty
> użytkownikom, którzy nie łączą się z smtp po sslu.
> Jak to zrobić? Troszkę googlowałem, ale nic nie znalazłem (nie bardzo
> wiem nawet jak sformułować zapytanie).

1) smtp -> starttls (klient musi umiec to zrobic) wtedy w main.cf
dodajesz "smtpd_tls_auth_only" tu se doczytaj

2) smtp słucha na porcie smtps, (master.cf) i klient zamiast na 25 się
łączy na 465 i odrazu ma szyfrowane ;-) (coś aka pop3s/imaps, tam nie
dajesz starttls na porcie pop3 tylko odrazu na pop3s ;-))

pomogło ?

--
Michał Abramowicz	abram  pld  -  linux  org