Postfix - blokada klientów smtp bez włączonego ssl`a

Sławomir Brandt bondpld w bonder.org
Sob, 30 Gru 2006, 16:20:05 CET

On Sat, Dec 30, 2006 at 01:47:21PM +0100, Michal Abramowicz wrote:

> 1) smtp -> starttls (klient musi umiec to zrobic) wtedy w main.cf
> dodajesz "smtpd_tls_auth_only" tu se doczytaj
Dodanie do main.cf smtpd_tls_auth_only = yes
pomogło -> Jesteś genialny!!

> 2) smtp słucha na porcie smtps, (master.cf) i klient zamiast na 25 się
> łączy na 465 i odrazu ma szyfrowane ;-) (coś aka pop3s/imaps, tam nie
> dajesz starttls na porcie pop3 tylko odrazu na pop3s ;-))
też sobie tak myślałem, żeby na firewalu zablokować port 25 i zmusić
userów, żeby ustawiali sobie smtp na 465 w swoich klientach,
ale jak ustawiłem na 465 smtp to wyskakiwało okienko login + password
i tak w kółko :(

Jeszcze raz dzięki i SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU!!!

Sławomir Brandt