Postfix - blokada klientów smtp bez włączonego ssl`a

Michal Abramowicz ab_1 w abram.eu.org
Sob, 30 Gru 2006, 16:31:30 CET

> Dodanie do main.cf smtpd_tls_auth_only = yes
> pomogło -> Jesteś genialny!!

;-)

> też sobie tak myślałem, żeby na firewalu zablokować port 25 i zmusić
> userów, żeby ustawiali sobie smtp na 465 w swoich klientach,
> ale jak ustawiłem na 465 smtp to wyskakiwało okienko login + password
> i tak w kółko :(

w master.cf dodajesz coś na wzór
smtps    inet  n       -       n       -       -       smtpd   -o smtpd_tls_wrappermode=yes -o smtpd_sasl_auth_enable=yes

czy co tam masz, i powinien wtedy łaskawie słuchać na smtps, i tak dalej

> Jeszcze raz dzięki i SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU!!!

no to zdrówko :-)
--
Michał Abramowicz	abram  pld  -  linux  org