Jaki serwer PIV czy Xeon, IBM, DELL czy HP.

Marcin Król hawk w limanowa.net
Śro, 8 Lut 2006, 19:57:59 CET

> Witam!!!
> 	Mam pewien problem. Chodzi o zakup serwera. Mam ograniczone
> fundusze bo ok 5-6 tys. Za te pieniądze moge kupic nastepujaca maszyne:
> proc: PIV 3,2 GHz
> pamiec: 1 GB
> Hdd: 72 GB SCSI
>
> i tu wlasnie zaczyna sie dylemat, bo w podobnej cenie jest
> proc Xeon 3,0
> Hdd: 36 GB SCSI
>
> Serwer bedzie wykorzystywany jako router, serwer pocztowy dla okolo
> 30-40 pracownikow oraz serwer www.
> Ktora konfiguracja bedzie lepsza??

Jezeli chodzi o wydajnosc prockow to u mnie zarowno P4 jak i Xeon, oba
2.8 GHz i 1 MB cache twierdza ze maja 5583.66 BogoMips.

Do obslugi tego co piszesz oba sprzety beda IMO wystarczajaco szybkie
przy zalozeniu, ze trzymane tam strony beda niewielkie i ze nie wrzucisz
tam jakichs wiekszych mocno wykorzystywanych baz.

> Mam jeszcze pytanie odnosnie firmowych serwerow. Co mozecie powiedziec o
> IBM, HP i DELL. Ktory jest lepszy?

Delle szczerze polecam. Rewelacyjny sprzet pod PLD :) Wg witryny tejze
firmy za 6293 PLN brutto kupisz PowerEdge SC1425 w konfiguracji 1x Xeon
3 GHz 2MB cache, 512 MB RAM, 1 dysk 73 GB SCSI z gwarancja Bronze na 3
lata (maksymalny czas reakcji: nastepny dzien roboczy). A za 5000 brutto
kupisz PE SC1420 w takiej samej konfiguracji tylko ze w obududowie
wolnostajacej (tower).

M.