Jaki serwer PIV czy Xeon, IBM, DELL czy HP.

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Nie, 12 Lut 2006, 20:34:58 CET

Bartlomiej Niedziela wrote:
> Pytanie z podobnej beczki, jestem wlasnie przed wyborem sprzetu na
> router (obecny sprzet wymieka,
> karty sieciowe sie nie wyrabiaja, wali do logow: too much work on
> interrupt), ruch na poziomie 16/20Mbps
> na jeden interfejs - sa 3.

Jakie masz obecnie sieciówki? W sensie jaki chipset?

> Router zajmuje sie routingiem ;-)  , oznaczaniem pakietow, shaping,
> statystyki (rrd, mrtg), snmp, jest jeszcze dns, WINS, apache
> (to chce przeniesc na inna maszyne)...

A procka Ci wystarcza?

> Co kupic: AMD czy Intel, czy starczy platforma desktopowa, czy szukac
> czego serwerowego, karty LAN 1Gbit PCIe, jaka platforma...

Do jakiej obudowy planujesz całość wsadzić? Rack czy jakieś MIDI?
Zaczynając od kosztów:
Jeżeli dotychczasowy sprzęt to jakieś badziwne sieciówki 1GB do
domoewego kompa po 30-60 zł na chipsetach marvell/realtek to być może
pomogłaby instalacja kart opartych o gigabitówki intela albo broadcoma
(te nastawione bardziej serwerowo), jeżeli dalej magistrala PCI nie
wydala, to niestety przyda się płyta serwerowa + odpowiednia karta PCI-X
(może być od 1 do 4 portów), płyta ma dodatkowo zazwyczaj 2 solidne
karty GbE zintegrowane. Jeżeli całość ma być cicha to polecam AMD -
zdecydowanie mniej ciepła od porównywalnego wydajnościowo intela.

Artur