montowanie kluczy USB

Kamil kamil.listy w klecza.pl
Nie, 1 Sty 2006, 23:32:32 CET

Dnia niedziela, 1 stycznia 2006 20:28, Dariusz Włodarczyk napisał:

> ivman to potrafi robić
Ok pobrałem najnowszą wersje, skompilowałem, zainstalowałem, coś tam
poustawiałem, uruchomiłem i niestety nie udało mi się uzyskać zamierzonego
efektu:(
Ivman rzeczywiście pięknie montuje płytkę zaraz po włożeniu i owszem wysuwa
cdrom po naciśnięciu przycisku ale rzecz w tym, że robi to nawet przy zajętym
zasobie:(... trochę poszperałem i znalazłem linijkę w źródłach poniższej
treści:

echo 0 > /proc/sys/dev/cdrom/lock

A to po prostu wyłącza jakąkolwiek blokadę wysuwania tacki cdrom'u i dostajemy
rozwiązanie ala Windows... hmmm... tyle to mogę zrobić i bez instalacji
zbędnego programu.

Jak wspomniałem chodzi po prostu o to aby po naciśnięciu przycisku eject
następowała próba odmontowania (czyli odmontowanie gdy zasób jest nie zajęty)
i w wypadku sukcesu wysunięcie tacki.

Jeśli faktycznie jest możliwe do zrobienia ivman'em to bardzo proszę o jakieś
HOWTO bo póki co nie udało mi się znaleźć rozwiązania:(

Google'ując natknąłem się na "auto-eject-cdrom". Baaardzo mały programik który
może okazać się tym co poszukuje... rzecz w tym, że mam parę problemów:(
Sukcesy:
-program montuje płytkę
-program po naciśnięciu eject w cdrom'ie odmontowuje zasób!! (czyli jest
dobrze)
Porażki:
-nie wysuwa tacki
-polecenie eject wywołane przez user'a, przez czas działania programu,
wypisuje błąd i nie wysuwa tacki!
-polecenie eject wywołane przez root'a, przez czas działania programu,
wypisuje błąd i wysuwa tackę!:|

Dla user'a z działającym auto-eject-cdrom:
> eject -v
eject: użycie domyślnego urządzenia `cdrom'
eject: nazwa urządzenia to `cdrom'
eject: rozszerzoną nazwą jest `/dev/cdrom'
eject: `/dev/cdrom' jest dowiązaniem do `/dev/hdc'
eject: `/dev/hdc' nie jest podmontowane
eject: `/dev/hdc' nie jest punktem montowania
eject: `/dev/hdc' jest urządzeniem o wielu partycjach
eject: próba wysunięcia `/dev/hdc' przy użyciu polecenia wysunięcia CD-ROM-u
eject: polecenie wysunięcia CD-ROM-u nie powiodło się
eject: próba wysunięcia `/dev/hdc' przy użyciu poleceń SCSI
eject: polecenie wysunięcia SCSI nie powiodło się
eject: próba wysunięcia `/dev/hdc' przy użyciu polecenia wysunięcia dyskietki
eject: polecenie wysunięcia dyskietki nie powiodło się
eject: próba wysunięcia `/dev/hdc' przy użyciu polecenia wysunięcia taśmy
eject: polecenie wysunięcia taśmy nie powiodło się
eject: nie można wysunąć, ostatni błąd: Zły argument
No i nie wysuwa:(

Dla root'a z działającym auto-eject-cdrom:
[...]
TUTAJ WYSUWA PŁYTKE
[...]

Dla user'a i root'a BEZ auto-eject-cdrom:
[...]
eject: polecenie wysunięcia CD-ROM-u powiodło się
TUTAJ WYSUWA PŁYTKE!!

:/ Niestety ja nie umiem sobie z tym poradzić. Może ktoś kiedyś z tego
korzystał (korzysta) i może pomóc?

auto-eject-cdrom:
http://freshmeat.net/projects/autoejectcdrom/?branch_id=59003

--