system plików na macierz 1 TB

Pawel Koska pawel w artfan.net
Wto, 4 Lip 2006, 23:40:39 CEST

Dnia wtorek, 4 lipca 2006 23:17, Michał Panasiewicz napisał:

> jak kazdy system plików, zaden nie lubi gwałtownego odłączenia od pradu.
> osobiscie korzystam z xfs-a juz spory czas i nie miałem niespodzianek.
> (przy korzystaniu z LVM to chyba jedyny rozsadny system na nim,
> pozwalajacy sie cieszyc jego właściwościami)

Właśnie dużo dobrego słyszałem o reiser4, ale cały czas nie mam co do niego
zaufania. na razie z powodzeniem używam go na stacjach roboczych, ale na
serwerach ciągle się boję. Na serwerach używam reiserfs, bo zawsze mi działa
i jakoś przetrwał większość padów zasilania.
(wiem wiem, UPS, powinny być, ale nie zawsze dostaję to o co proszę. Jednak
zawsze mam podkładkę, dlaczego nie działa)

Z xfs mam złe doświadczenia, kiedyś (ze 2-3 lata temu) miałem stacje roboczą z
bodajrze / - ext3, /home - reiserfs, /usr - xfs. No i po padzie zasilania nie
potrafiłem zreanimować partycji z xfs. Może było to spowodowane moim małym
doświadczeniem z linuksem ( to ogólnie moje początki z PLD), ale obawy
pozostały.

> (aczkolwiek widziałem taka firme co to stawiajac serwerek wpychała
> klientowi najtanszego UPS-a bez tej mozliwosci, nota bene sama moc UPS-a
> była niewystarczajaca by był w stanie w ogóle podtrzymac serwer)

heh, widziałem już takie dziwne konfiguracje gdzie FIDELTRONIK ARES 1000 RACK
zasilał tylko i wyłącznie Switcha, a właściciele dziwili się czemu im się
serwer wysypuje jak jest bujnięcię zasilania, przecież jest w szafie UPS.

Paweł