ALSA - poraz wtóry

Kamil kamil.listy w klecza.pl
Pią, 14 Lip 2006, 23:51:25 CEST

Dnia piątek, 14 lipca 2006 09:43, Paweł Chuchmała napisał:
> Zacząłem sobie robić udeva z cvs-u
> lub th i wszystko jest ok. W tej chwili mam tak:
> udev-094-0.2
> alsa + alsa-udev
>
> W modprobe.conf, modprobe.d i modules nic związanego z dźwiękiem. Po
> prostu działa.

Też tak miałem na poprzedniej płycie i snd_via_*. Po włożeniu nowej i
przejściu na snd_intel* przestało działać przywracanie dźwięku po
restarcie... musiałem przejść z alsa-udev na alsa-utils-init. Musiałem też
zrobić downgrade udev z 095 do tego z ac bo udev 095 zupełnie mi
zlewa /etc/modules.conf a chciałem włączyć emulacje oss którą wcześniej
włączałem w pliku /etc/sysconfig/alsa_udev a że musiałem odinstalować
udev_alsa to nie miałem gdzie to ustawić więc zdowngrejdowałem udev i wpisałem
odpowiednie rzeczy do /etc/modprobe.conf

Dnia piątek, 14 lipca 2006 13:09, Wojciech Szymak napisał:
> Tutaj jest zawartość modprobe.conf
> http://tinyurl.com/go629
Obecnie mam identycznie a do tej pory miałem baaardzo podobnie.

Tak jak wspomniałem:
- dźwięk jest,
- przywracanie ustawień miksera jest ale tylko na udev z AC a raczej na
alsa-utils-init zamiast udev-alsa. Nie działa dla udev 095 i alsa-udev.
- emulacja oss jest (działa i na satrym i na nowym udev tylko trzeba innaczej
ją włączyć)

Brakuje mi tylko dalej odpowiedzi na moje najważniejsze pytania. Coś tam
poczytałem i może zadam pytania inaczej/prościej:
1. Czy jest możliwe aby na pierwszej płycie z chipsetem "VIA K8T800 Pro" karta
dźwiękowa miała sprzętowe miksowanie dźwięku a na drugiej płycie z
chipsetem "nVIDIA nForce4 SLI" wbudowana karta dźwiękowa nie obsługiwała już
sprzętowego miksowania? Mimo iż na jednej i na drugiej płycie jest podobno
użyta ta sama karta dźwiękowa czyli "RealTek ALC850"
2. W związku z różnymi chipsetami wychodzi na to, że musiałem załadować różne
moduły do dźwięku. Czy jest możliwe, że jeden obsługuje hardware mixing a
drugi już nie?
3. Czy może ktoś wie jak to z tym jest dokładnie? Czyli, że w przypadku VIA
mogłem sobie śmigać faktycznie na "hw mixing" a na nVidia muszę już próbować
skonfigurować dmix'a?
4. Jak sprawdzić czy karta używała "hw mixing"?

Uff... to tyle... mam nadzieje, że znajdzie się jakaś osoba wiedząca która
zechce mi to choć trochę objaśnić;)
--
Pozdrawiam, Kamil