czcionki [narzekam]

Jacek Rzęsista jasio w jcentrum.net
Nie, 11 Cze 2006, 21:06:14 CEST

Dnia niedziela, 11 czerwca 2006 20:34, floydrose napisał:
[CIACH]
> Ależ ja od tego zawsze zaczynam po zainstalowaiu PLD. Może moje pytanie
> brzmiało trochę lamersko stąd takie rady. No wiec nie ma problemów z
> podstawową konfiguracją czcionek czy X-ów. Miałem po prostu na myśli to
> że mimo tych wszstkich udogodnień jak antyaliasing itp. Courier i tak
> wygląda gorzej niż w M$. Jak programista spędzam kilka godzin dziennie
> patrząc się na setki linii kodu pisanego Courierem i może stąd to moje
> wyczulenie na szczgóły.
Ja również :) I pod XP pod którym niestety czasami muszę używać oprogramowania
od sprzętowego emulatora firmy Renesas czcionki wyglądają gorzej - M$ nie
używa antyaliasingu ;)

> W M$ czcionka jest ostra jak brzytwa i bardzo czytelna w większości
> rozmiarów (używam 9pt). Natomiast w Linuksie bez antyaliasingu jest
> koszmarna a z antyaliasingiem jakaś taka nieostra. Próbowałem różne
> ustawienia hintigngu i antyaliasingu podpikselowego ale zadowalających
> rezultatów nie uzyskałem. Poza tym w małych rozmiarach Linux jakoś tak
> zniekształca lierki. Nie są to duże zniekształcenia ale tu jakiś ogonek
> tam kreseczka itp. Co tu dużo mówić... ogólny efekt jest gorszy.
> No ale dość już tego narzekania - trzeba się do tego po prostu
> przyzwyczaić...
Hmm, nie wiem czy masz - więc polecam w xorg.conf dołożyć:
- w sekcji Module:
	Load "vbe"
	Load "ddc"
- w sekcji Monitor:
	DisplaySize x y
parametry DisplaySize weźmiesz z logów startujących Xów z modułem ddc -
wyświetli Ci pobrany z monitora wymiar x i y ekranu. To jest potrzebne do
konkretnego ustawienia DPI. I uwierz mi - naprawdę i na matrycy LCD na
laptopie na którym na codzień pracuję jak i na monitorze Samsunga 15'' na
którym czasami pracuję - jest naprawdę super. M$ się nie umywa. Jeszcze
a'propos aplikacji GTK - polecam gtk-change-theme - jest taki pakiet
bodajże - i już dawno dawno temu był wiele razy polecany na liście do
ustawień czcionek pod GTK gdy używasz KDE.
Jacek Rzęsista
GG 61213