[alsa] Alsa crashuje po ostatnim upgrade

Kamil kamil.listy w klecza.pl
Nie, 25 Cze 2006, 20:25:37 CEST

Dobra. Wiem, już troszkę więcej.

1. problem pojawił się po ostatnim upgrade i przypuszczam, że to upgrade alsy
2. Problem pojawił się w kadu 0.5, który kompiluje sobie sam co jakiś czas.
Miałem snapshot'a z coś kwietnia i do tej pory było wszystko ok. Idąc za radą
jednego z developerów zrobiłem upgrade do najnowszej wersji i problem
zniknął. Deweloper napisał, że poprawiał coś w module alsa_sound
3. XMMS - troszkę tu nie świadomie przekłamałem. Mianowicie korzystam z
wtyczki crosfade (czy jakoś tak), która miksuje koniec utworu z początkiem
następnego. Wybiera się tam później dostępny sterownik wyjścia audio więc
wybrałem alse. No i w tej kombinacji się wysypuje zazwyczaj gdzieś maks po 10
minutach ale lubi też później:] Gdy dam oss to działa. Gdy wyłącze wtyczkę
crosfade i włącze alse to działa. I co najciekawsze przy włączonej wtyczce
crosfade i alsie z wyłączoną opcją "tryb mmap" też działa:]

Ogólnie wydaje mi się faktycznie to błąd małospotykany tylko ja miałem chyba
jakiegoś pecha, że mi sie skumulowały więc nie należy się zbytnio
przejmować;)

Dzięki za rady.

p.s. Zaraz będę robił upgrade w chroocie x86 więc w sumie zrobi się jeszcze
jeden test czyli odpalenie wtyczki mplayer'a z wybranym -ao alsa w firefox'ie
w chroocie x86 na maszynie amd64;)
--
Pozdrawiam, Kamil