gnome2.14 -> cdrom [dłuższe]

Cezary Krzyżanowski dhubleizh w o2.pl
Pon, 26 Cze 2006, 17:52:28 CEST

Dnia 25-06-2006, nie o godzinie 20:26 +0200, Kamil napisał(a):
> Tak samo napisałeś, że nie ma wpisów w fstab więc przez 'mount /dev/sda1'
> nie zamontujesz.

A na cholerę mam montować z palucha? Albo albo tej - po to jest pmount,
że wkładasz i jest, a jak chcesz z palca macać, to nic Ci nie
przeszkadza, tylko trzeba być rootem.

BTW - jak dodasz sobie wpis do fstaba, to montować też będzie
automagicznie i będziesz mógł sobie wpisać mount /dev/sda1.

>  Napisałem, że
> przy jednym usbdisk freezuje mi kde

To super świetnie, ale to jest 'ciut' za mało, żeby ktokolwiek z nas
zdiagnozował. Nikomu najwyraźniej się taki ficzer nie zdarza, czyli albo
masz nieszczęśliwą konfiguracją sprzętową (mało prawdopodobne), albo
masz coś pokiszone z systemem. Poglancuj przez logi, to się wszyscy
dowiemy, co mogło być nie tak, bo wróżyć, co wysypuje akuratnio przy
jednym penie, to nie mam pojęcia.

> No i wreszcie na samym początku napisałem, że nie radzi sobie
> najwyraźniej z simlinkami (akurat u Ciebie nie ma przykładu użycia simlinka).

Nie mam pojęcia z jakimi symlinkami - czy symlinkami w /dev do urządzeń,
czy z symlinkami w /media. Oba podejścia wydają mi się 'ciut' dziwne, bo
udev + hal + pmount ma działać tak, że po wetknięciu urządzenia,
najpierw udev sam tworzy nowe *urządzenie* w /dev (chociaż oczywiście
możesz go regułkami zmusić do zrobienia również symlinka), następnia
dowiaduje się o tym hal i dobiera dodatkowe info ze swoich plików fdi i
tak wzbogacone info sprzedaje albo czemuś z KDE, albo pmount-owi (tego
nie wiem - nie wnikałem). Tak czy siak nie widzę po drodze nigdzie
symlinków, bo katalogi w /media potrafi sobie pmount stworzyć sam. Jak
potrzebujesz, żeby tworzył gdzie indziej, o pewno da sie go tak
przekonfigurować.

Generalnie ułatwię Ci i odrobię zadanie domowe - fstab-sync nie jest w/g
wiary z KDE miejscem na montowanie stuffu, z dwóch powodów:

1. sekurity - a to się da oczywiście dobrze zrobić
2. hal nie jest od takich rzeczy, więc (co było napisane w tamtych
linkach) postanowili napisać dobry interfejs dla innych programów, które
by to robiły i takowoż przez rok się stało.

Do boju stary.

Cz w rny