Re: Aplikacje z KDE nie widza cdrom

saigonto w o2.pl saigonto w o2.pl
Wto, 27 Cze 2006, 13:56:10 CEST

---- Wiadomość Oryginalna ----
Od: Tomasz Woźniak <ctr w post.pl>
Do: "PLD: Users list (Polish)" <pld-users-pl w lists.pld-linux.org>
Data: Tue, 27 Jun 2006 13:48:30 +0200
Temat: Re: Aplikacje z KDE nie widza cdrom

> Witam

> Tak się tylko spytam- jakie masz uprawnienia do /dev/hdd. Jak znam
> bociana, to masz własność dla root:disk. Jak tak to dodaj się do
grupy
> disk i tyle, jak nie zmien własność na root:cdwrite i dodaj się do
> cdwrite :D
>
> Właśnie- dlaczego jest grupa floppy a nie ma grupy cdrom ?? Ja to
> rozumiem, że usbdyski, cdromy są podpięte pod grupę disk...
>
> --
> Pozdrawiam
> Tomasz Woźniak

> [...]

Code:
[saigon w mypld ~]$ ls -l /dev/hdd
brw-rw----  1 root cdwrite 22, 64 Jun 27  2006 /dev/hdd

Rozumiem, że musze dodaćsie do grupy cdwrite, ale w takim razie
dlaczego działa mount przez KDE->System->CDROM,
a Grip wyrzuca Cant find device /dev/cdrom skoro.
Jak wroce do domu to sprawdze czy to pomoze.

Teraz nie mam jak.

PS. Czy mozliwe ze p przejsciu na udev zmienila sie grupa /dev/hdd??