Bardzo jasny ekran X-ach

Miro Ziemski miro w elzab.com.pl
Śro, 22 Mar 2006, 09:18:12 CET

Krzysztof Kaczmarek napisał(a):

> Próbowałem co prawda nie z xgamma, ale zjechałem możliwie nisko z gamma
> bezpośrednio w xorg.conf - pomogło o tyle, że dało się cokolwiek
> odczytać na ekranie, ale obraz był nadal podejrzanie jasny i
> przebarwiony. Tzn. wyglądało jakby brakowało możliwości zjechania niżej
> z ogólna jasnością.
> Nie wiem jak wygląda xgamma, jeśli pozwala na regulację gammy nie tylko
> poszczególnych składowych koloru, ale również redukcję jasności to
> powinno pomóc. Teraz niestety nie mam dostępu do swojego linuksa więc
> [...]

Ciężko będzie z tymi doświadczeniami, bo ja używam xgamma w dokładnie
odwrotnym celu - do rozjaśniania obrazu na ciemnych monitorach CRT, na
których wszystkie ciemniejsze barwy zlewają się w czerń. "xgamma" ma tę
cenną zaletę w stosunku do plików konfiguracyjnych, że można na bieżąco
kontrolować efekt jego działania.

Miro Ziemski