SAMBA, CUPS+SAMBA - trochę działają, a trochę nie

Stanisław Kamiński stasheck-fora w o2.pl
Śro, 29 Mar 2006, 15:57:16 CEST

Witam
jako początkujący admin sieci domowej ;) walczę m.in. z sambą i cupsem.
Sukcesy odnoszę połowiczne, i stąd prośba o pomoc:

Sieć:

Serwerek na celku 433, 256 MB RAM
- karta sieciowa z wyjściem na świat (adres nieistotny)
- karta sieciowa z wyjściem do kompa nr. 1 - 192.168.1.1, z drugiej
strony DHCP 192.168.1.11-13
- karta sieciowa z wyjściem do kompa nr. 2 - 192.168.2.1, z drugiej
strony DHCP 192.168.2.11-13
- karta wifi - 192.168.3.1, łączy się z nią komp nr. 3 - DHCP na
192.168.3.11-13

Na serwerku biega sobie dhcp, mldonkey, samba i cups (z tych
ważniejszych rzeczy).
- DHCP działa bez problemu;
- mldonkey chodzi jak trzeba.

Samba (załączam plik z ustawieniami):
- od początku miałem problemy. Generalnie jest kilka udziałów, i działy
się z nimi od początku różne dziwne rzeczy - np. dany udział był
dostępny z jednego kompa, ale z drugiego już nie
- w tej chwili zauważyłem, że po kolejnych zabawach z konfigiem już mi
nawet nie chce browsować mojej grupy roboczej :/

Innymi słowy - kompletnie się już pogubiłem. Już kilku ładnych
instrukcji próbowałem - niestety, instrukcja z PLD dotyczy stawiania
kontrolera domeny, którego nie chcę mieć. Zdarzało się np. miałem dwa
udziały tak samo skonfigurowane, a dostęp do nich zależał od kompa z
którego się łączyłem... Help! Nic już z tego nie jarzę...

CUPS (też załączam konfiga)
- CUPS dla odmiany, po dwóch czy trzech dniach walki zaczął działać - na
kompach 1 i 2...
- co do kompa 3 - daję drukowanie strony testowej - po przesłaniu tam i
z powrotem ok. 200 MB (!!!) pakietów, co trwa ok. 20 minut, drukuje w
końcu stronę testową... Drukowania innych dokumentów zwyczajnie nie
doczekałem (może by i w końcu wydrukował...)
- na wszystkich trzech kompach są zainstalowane sterowniki HP - przy
czym 1 i 2 mogłem użyć setupu, na 3 nie mogłem, bo setup nie widział
portu drukarki (znowu :/)
- parę dni temu pytałem, jak włączyć duplekser - otóż mimo
zainstalowania sterowników drukarki pod windą, i włączeniu w tych
sterownikach automatycznego dupleksera, drukarka drukuje jednostronnie
(fakt, że nie co drugą stronę - jakby się to działo przy ręcznym druku
dwustronnym).

Panie i Panowie! Bez Waszej pomocy resztę piór z głowy sobie powyrywam!
Walczę z tym już trzeci miesiąc :/

Pozdrawiam,
Staszek