SAMBA, CUPS+SAMBA - trochę działają, a trochę nie

Stanisław Kamiński stasheck-fora w o2.pl
Śro, 29 Mar 2006, 20:12:53 CEST

Michal Abramowicz napisał(a):
> E,
> nie widzę gdzie jest drukarka podpięta ? do tego serwera ?
> czy gdzie ? w ścianę ?

Do serwera of kroz, jakoś o tym nie wspomniałem :/

> jak do serwera to cups => ustaw ją jako raw, nadaj nazwę nazwa
>
> na windach net use lpt1 \\samba\nazwa /yes
>
> na windach każesz używac lpt1 jako portu (może być lpt2), instalujesz
> drukarkę, jako lokalną, nie drukujesz strony, zmieniasz port we wł. i
 > drukujesz stronę

Cóż, net wykonało się poprawnie, ale dalej dostanie się do strony
właściwości drukarki to ok. 2-3 MB przesłanych przez interfejs... Czyli
zero poprawy.

> [...]
> drukarkę na windows (najeczęściej *.ppd) i zrobić co nastepuje:
> (przykład dla hp2200 laser, reszta w manie do polecenia, wystarczy
> sprawdzić):
> lpadmin -p BiuroDUPLEX -E -v socket://10.0.0.10 -P hp2200_4.ppd
> potem elinks http://localhost:631 i tam w opcjach (u mnie można już było
> nawet wskazać z którego podajnika bierze do duplexu papier ;-))
 > i wtedy na serwerze można lpr -P duplex plik.ps ;-) a z windows można
 > spróbować użyć tej drukarki jako innego portu lpt* lub poprostu na
 > windows(patrz wyżej uwagi) przełaczyć sobie drukowanie w duplex ;-)

Chwila, tego nie zajarzyłem - moja drukarka, dj930c seryjnie nie ma
dupleksu, to zwykła plujka - do dupleksu bierze papier z tego samego
podajnika, co do zwykłego druku... W Windozie po prostu ustawia się we
własciwościach wydruku, że ma iść dwustronnie, i tak samo chciałem mieć,
kiedy ta drukarka jest sieciowa - bez zabaw w kilka różnych drukarek...
Nie da się tak?

> co do samby to wyłącz na próbę remote announce(czy jakoś tak, i
> intrefaces) niech sobie chodzi gdzie chce, fw ją wytniesz na interfejsie
> zewnętrznym. i wtedy popraw,

Ale sambę każdy widzi (znaczy, wszystkie komputery), tylko po prostu nie
mogą się do udziałów dostać. Znaczy - do jednego mogą wszystkie, do
[lwica]; do [mldonkey] tylko jeden (komp nr.1), pozostałe kompy nie
potrafią wejść do tego katalogu (chyba, że zaloguję się jako user
mldonkey); do pozostałych pytają o hasło, ale user to zawsze
[nazwa_kompa]/Gość - nie da się zmienić.

> dodatkowo stawianie samby jako kontroler domeny różni się prawie żadnym
> wpisem, poprostu stawiasz (wydaje mi się pobieżnie że w [global] masz ok), i albo
> dodajesz windzie opcę logowania do domeny (czytaj konto i hasło ma
> samba) albo nie, te nie to i tak będziesz musiał podać usera i hasło do
> udziału (no chyba że inaczej skonfigurujesz)

Znaczy, jak zrobię domenę, to Windowsy działają jak działały, a do
zalogowania do samby będę potrzebował usera i pasełka?
Tylko że chciałem uzyskać efekt automatycznego wchodzenia na zasoby
(przynajmniej niektóre) - w domu jest kilka osób, które szlag trafi, jak
będą miały dodatkowe okienka logowania - myślałem, że opcja "guest ok"
jest od tego...

> ale długie ;-) wybaczcie

Cóż, mnie też wybaczcie - to pierwsza sieć, którą stawiam i chyba po
prostu nie jarzę pewnych rzeczy, a nie znalazłem jeszcze dobrego
przewodnika...

pozdro
Staszek