SAMBA, CUPS+SAMBA - trochę działają, a trochę nie

Stanisław Kamiński stasheck-fora w o2.pl
Czw, 30 Mar 2006, 12:26:27 CEST

Michal Abramowicz napisał(a):

> Zastanów się, rozmawia pecet z  CUPS bezposrednio czy z samba ????

Zastanawiam się i nie wiem... Powaga, czuję że coś mi tutaj umyka.

> Jakie to windowz ? Bo ponoć te nowe potrafią coś więcej ;-)

XP SP1 i SP2.

> jak net use lpt* \\samba\drukara /yes , a potem net use zobaczysz
> zamapowany port, i zrobisz copy xxx.txt lpt1 i coś pójdzie na drukarę to
> znaczy że drukuje via samba, jeżeli nie to znaczy że windows umnie
> rozmawiać z cupsem.

Niestety, własnie skończył mi się tusz w drukarce - zrobiłem copy i
dodało się do kolejki wydruku be zbędnych ceregieli, ale próba
drukowania czegokolwiek innego... 200 MB żeby otworzyć właściwości
drukarki i puścić stronę testową (a przyjrzałem się temu, jak
zobaczyłem, że łącze cały czas pracuje).

> Możesz dać security = user, zrobic se udziały dla siebie, a dla userów
> pobaic się opcją guest ok = yes ;-) + prawa do katalogu dla usera z
> którego będzie chodzić proces smbd dla guest (patrrz man)

Plan jest niezły, i dokładnie o to chodzi. Na początku miałem sec=user i
działało gorzej, więc zostało sec=share.

> Pisałeś że masz ileś tam kart, jak chcesz zeby się podsieci widziały to
> co myślisz należy zrobić ??? samba jest od plików ogólnie, od ruchu
> między podsieciami jest zespół iptables,kernel + iproute2(ip)

No tej wiedzy mi brakowało, zmyliło mnie to, że w otoczeniu sieciowym
kompa1 widzę i serwerek z sambą, i kompa2, i kompa3.

> zdrowie,
>
> m.a.

Wzajem ;)
Staszek