SAMBA, CUPS+SAMBA - trochę działają, a trochę nie

Michal Abramowicz ab_1 w abram.eu.org
Śro, 29 Mar 2006, 21:13:39 CEST

On Wed, Mar 29, 2006 at 08:16:31PM +0200, Stanisław Kamiński wrote:
> No bo to działa - na 2 kompach z 3. Na trzecim tak jak mówiłem - wszelka
> komunikacja z CUPS to MEGABAJTY przesłanych danych...

Zastanów się, rozmawia pecet z  CUPS bezposrednio czy z samba ????
Jakie to windowz ? Bo ponoć te nowe potrafią coś więcej ;-)

jak net use lpt* \\samba\drukara /yes , a potem net use zobaczysz
zamapowany port, i zrobisz copy xxx.txt lpt1 i coś pójdzie na drukarę to
znaczy że drukuje via samba, jeżeli nie to znaczy że windows umnie
rozmawiać z cupsem.

> No właśnie dysponowania udziałami raczej nie potrzebuję, chcę żeby każdy
> miał z "biegu" dostęp do wszystkiego. Ale mana poczytam.

Możesz dać security = user, zrobic se udziały dla siebie, a dla userów
pobaic się opcją guest ok = yes ;-) + prawa do katalogu dla usera z
którego będzie chodzić proces smbd dla guest (patrrz man)

> Przy okazji dodatkowe pytanie - czy serwer z Sambą umożliwia komunikację
>   np. komp1->komp2? Znaczy, żeby komp2 widział udziały kompa1? Na razie
> udaje się tyle, że że komp2 widzi kompa1, ale próba czytania udziału już
> nie bangla :/

Pisałeś że masz ileś tam kart, jak chcesz zeby się podsieci widziały to
co myślisz należy zrobić ??? samba jest od plików ogólnie, od ruchu
między podsieciami jest zespół iptables,kernel + iproute2(ip)

zdrowie,

m.a.

--
ekspert na antenie RM: - Weźmy słowo "komputer". Wszystkie litery w
tym słowie przyporządkujmy kolejnym liczbom w alfabecie, potem dodajmy