serwery

Paweł Gołaszewski blues w pld-linux.org
Czw, 4 Maj 2006, 21:59:02 CEST

On Wed, 3 May 2006, Marcin Rybak wrote:
> Jako, że sprzedaję IBM'a to i taki sprzęt im zaproponuje,

Na tym poziomie to już jest kwestia gustu. IBM jest dla mnie cenowo mniej
dostępny, ponieważ Sun ma rewelacyjne ceny dla edukacji. I siłą rzeczy
raczej ich używamy :)
Ale z IBM-em też miałem styczność, głównie z S390 i średnio mi się
podobały.

Gust.

> Co ułatwi? Proszę przybliż mi ten problem, gdyż chciałbym go uniknąć, a
> wrzucanie Xeona czy Opterona na router to trochę wyrzucanie kapuchy w
> błoto. Natomiast na bank stanby będzie na tym samym co poczta+mysql (ten
> będzie "stanbyowany"

Ułatwi takie rzeczy jak przekładanie elementów w razie potrzeby, rozbudowę
(jednolite elementy), wszelkie upgrade (jeżeli coś trzeba dobudować czy
zrobić to masz identyczne architektury). Znacznie trudniej się konserwuje
systemy gdzie każdy element jest z innej bajki. Tak można wręcz w razie
draki przełożyć dyski z jednego do drugiego i będzie chodziło. Po prostu.

Maksymalna jednolitość to jest coś do czego należy dążyć w takich
systemach.

A co do Xeon-a czy Opterona na router... przy tym poziomie cenowym to
będzie mała różnica. A pamiętaj, że na słabsze procki używa się trochę
słabszych komponentów (przykre).
Zresztą - zrobisz sobie na takich prockach ładną analizę L7 z filtrowaniem
i statystykami :) Będziesz miał możliwość zrobienia tego.