RE: PLD + usługi hostingowe

Marcin Rybak marcin w qnc.pl
Czw, 4 Maj 2006, 20:30:12 CEST

>Bazy sa fizycznie na innym kompie. Na tym tylko apache + php.
>Mielenie poczty pod wzgledem spamu i virow tez robi inny komp.
>
>Kont kilka tysiecy, na wiekszosci odpalone jakies skrypty php (fora albo
>  jakies gotowe CMS'y badz portale, dosc obciazajace cpu).

No to chyba Xeon będzie lepsiejszy, one sie lepiej sprawują przy wielu
operacjach "małych". Poza tym więcej jest pod nie przystosowane, no i intel
- to także płyta główna Intela, które są stabilniejsze i lepiej wspierane
przez producentów oprogramowania.

>Proce to:
>AMD Opteron model 285 (2.6GHz dual-core) with 1MB L2 cache per core
>Intel Xeon processor 3.2GHz with 2MB L2 Cache
>
>Jak PLD bedzie sie na nich sprawowalo?

Jeśli kupisz markowy sprzęt (IBM, hp, Dell) to raczej nie będziesz miał
problemów ze sterownikami itp., Nie wiem jak inni, ale IBM wspiera RH
znakomicie.
Może pomyślisz o RH Enterprise? (wszystko zależy od tego jak bardzo
niezawodność przekłada Ci się na cenę)

Dodatkowo jeśli to ma być strategiczny serwer, to pewnie i jakiś redundantny
by się przydał.

>Dodatkowe pytanie czy preferujecie instalacje wszsytkiego z paczek,
>tudziez dostosowywanie specy do swoich wymagan, czy instalacje ze zrodel?

Dostosowywanie jest zawsze lepsze - jeśli wiesz co robisz, jeśli nie wiesz,
to może Ci zaszkodzić z wydajnością nawet.
Jednak jak mówi zasada - jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego,
także dobrze dostosowane spece to grunt, że nie będzie Ci się marnowała moc
obliczeniowa.

Instalacja ze źródeł to chyba jednak przesada :)
--

Marcin