PLD + usługi hostingowe

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Czw, 4 Maj 2006, 20:41:18 CEST

Marcin Rybak wrote:
> No to chyba Xeon będzie lepsiejszy, one sie lepiej sprawują przy wielu
> operacjach "małych". Poza tym więcej jest pod nie przystosowane, no i intel
> - to także płyta główna Intela, które są stabilniejsze i lepiej wspierane
> przez producentów oprogramowania.

Mówisz to na podstawie jakiś większych doświadczeń, czy takich
obiegowych opinii? Nie wiem w czym lepsza jest płyta intela od dajmy na
to płyty SuperMicro, skoro obie produkuje ta sama fabryka? No i co maja
producenci softu do płyty, skoro i tak soft biega na systemi
operacyjnym, i to system ma dobrze gadać z płytą a nie serwer poczty czy
też apache :)

> Jeśli kupisz markowy sprzęt (IBM, hp, Dell) to raczej nie będziesz miał
> problemów ze sterownikami itp., Nie wiem jak inni, ale IBM wspiera RH
> znakomicie.
> Może pomyślisz o RH Enterprise? (wszystko zależy od tego jak bardzo
> niezawodność przekłada Ci się na cenę)

Bardziej zależy to od chipsetów na płycie niż supportu producenta.
Lepiej kupić sprzęt B-brandowy i mieć opensourcowe steroniki niż
markowego IBM/Dell i czekać, że zrobią sterownik do RHEL4 czy jakiegoś
innego komercyjnego linuxa, bo na PLD czy inne darmowe raczej nie ma co
liczyć.

Artur