serwery

Marcin Rybak marcin w qnc.pl
Czw, 4 Maj 2006, 22:15:23 CEST

>Na tym poziomie to już jest kwestia gustu. IBM jest dla mnie cenowo mniej
>dostępny, ponieważ Sun ma rewelacyjne ceny dla edukacji. I siłą rzeczy
>raczej ich używamy :)
>Ale z IBM-em też miałem styczność, głównie z S390 i średnio mi się
>podobały.
>
>Gust.

No 390tki to piękniutkie Mainfrejmy :), ale nie jest to pikuś :), niestety w
procesory klasy Power mimo ich wielu zalet nie będę się na razie pchał
(budżet), swoją drogą to doskonała sprawa przyszłościowa (np. sprzedaż mocy
obliczeniowej). Ten sprzęt niestety nie jest dla jednostek GOV, także cen
lepszych nie będzie :(.

>Ułatwi takie rzeczy jak przekładanie elementów w razie potrzeby, rozbudowę
>(jednolite elementy), wszelkie upgrade (jeżeli coś trzeba dobudować czy
>zrobić to masz identyczne architektury). Znacznie trudniej się konserwuje
>systemy gdzie każdy element jest z innej bajki. Tak można wręcz w razie
>draki przełożyć dyski z jednego do drugiego i będzie chodziło. Po prostu.

>Maksymalna jednolitość to jest coś do czego należy dążyć w takich
>systemach.

Fakt, dzięki, chyba zrobię to na opteronach.

>A co do Xeon-a czy Opterona na router... przy tym poziomie cenowym to
>będzie mała różnica. A pamiętaj, że na słabsze procki używa się trochę
>słabszych komponentów (przykre).
>Zresztą - zrobisz sobie na takich prockach ładną analizę L7 z filtrowaniem
>i statystykami :) Będziesz miał możliwość zrobienia tego.

Fakt, zawsze to kolejne doświadczenie, a co do jakości, to niestety się już
o tym parokrotnie przekonałem (co prawda nie z IBMem), i nie było to zbyt
przyjemne doznanie.
Dzięki za pomoc,

--
Marcin