PLD + usługi hostingowe

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Czw, 4 Maj 2006, 23:54:01 CEST

Arkadiusz Rdest wrote:
> No i wlasnie o to mi chodzi, z czym PLD bedzie lepiej biegac... z
> Opteronem czy z Xeonem i koncowo co bedzie wydajniejsze i bardziej
> oplacalne na dluzsza mete? W koncu 2x dual Opteron to fizycznie 4 proce
> a nie dwa jak w Xeonach :)

Opterony jednordzeniowe też są :)
Jeżeli przyrównasz Opterona 285 do Xeona 3,2GHz to oczywiście Xeon
będzie wolniejszy, ale pamiętaj też, że Xeon będzie 3 razy tańszy! Nie
wiem jaka jest polityka HP w sprzecie, ale w mojej formie kdłubek
serwera, niezależnie czy to pod Intele czy pod AMD - kosztuje
praktycznie tyle samo. Różnica się robi na pamięciach (niewielka) i na
prockach. Zazwyczaj Opteron za te same pieniądze co Xeon jest szybszy -
ale zależy od konkretnego zastosowania. Warto zwrócić uwage na fakt, że
Opterony mają bardzo dobrze rozwiązanie zarządzanie energią, co ma wpływ
na temperaturę pracy serwera. W spoczynku serwery opteronowe mogą mieć
temperaturę procka na poziomie 35 stopni (obniżają zegar do 1GHz i
napięcie rdzenia) a w razie potrzeby idą pełnym ogniem. Ale nawet przy
pełnym obciążeniu nie wydzielają więcej jak 95W ciepła (Xeon
dwurdzeniowy 2,8GHz wydziela 120W). Takie małe róznice docenia się jak
trzyma się maszyny upakowane w szafie.

> Sprzet bedzie HP. A coz takiego maja te wersje Enterprise, (oprocz
> supportu i np. sterownikow do iLO, ktorych nie potrzebuje), ktorych nie
> maja pozostale dystrybucje? A czy np nie da sie tych rpmow ze
> sterownikami uzyc w PLD?

Jeżeli będziesz miał sterownik skompilowany pod konkretny kernel RH czy
SUSE to raczej go z kernelem PLD nie użyjesz. Tak naprawdę
problematyczne bywają sterowniki do wszleakich tanich pseudo raidów
(SCSI HostRAID Adapteca albo inne wynalazki zintegorowane z chipsetem na
S-ATA). W przypadku dodatkowcyh kart z prawdziwym RAID problemów
zazwyczaj nie ma.

Artur