monitor LCD

Tomasz Grobelny tomasz w grobelny.oswiecenia.net
Pią, 5 Maj 2006, 00:26:39 CEST

Dnia Thursday, 4 of May 2006 23:37, Dariusz Włodarczyk napisał:

> Samsung 173P+ - cena się prawie zgadza ale to 17'' niestety. Jest 193P+
> ale cena już wyższa oczywiście. Czy mogę polecić ? Z czystym sumieniem ;)
Również taki posiadam i bardzo polecam. Gdybyś się jednak decydował na inny
model to kilka uwag praktycznych:
1. Jak ja kupowałem swój monitor to Samsung był mocno do przodu przed innymi
producentami. Na tyle że oficjalnie wprowadzony do sprzedaży 173P+ był przez
miesiąc nie do dostania (każda ilość która docierała do Polski się od razu
rozchodziła).
2. Kupuj tylko z matrycami (P|M)VA, TN są sporo gorsze (kolory+kąty widzenia)
chociaż tańsze.
3. Pamiętaj że 17'' i 19'' mają tą samą rozdzielczość.
4. Ww. model (zapewne niektóre inne też) ma tylko jeden "przycisk", żeby
sterować jasnością, kontrastem, etc. trzeba użyć ddccontrol którego nie ma w
PLD, ale ze skompilowaniem ze źródeł nie było większego problemu. Natomiast
mi ten program na co dzień się nie przydaje (kalibrację na złączu analogowym
można wykonywać tym jednym "przyciskiem", na cyfrowym pewnie nie ma w ogóle
takiej potrzeby).
--
Z poważaniem,
Tomasz Grobelny