monitor LCD

Paweł Gołaszewski blues w pld-linux.org
Pią, 5 Maj 2006, 00:33:58 CEST

On Thu, 4 May 2006, susza001 wrote:
> Pytanie może nie do końca na to forum jednakże kogo innego pytać jak nie
> innych PLD'owców W skrócie : Po "n" latach dorobiłem się budżetu i mogę
> przejść ze wspaniałego wyjątkowego aczkolwiek 14 calowego daewoo CRT na
> jakiś LCD ( marzy mnie się taka 19-stka do 1500 PLN ) i dlatego też
> pytam się jakich monitorów wy używacie i czy ewentualnie możecie jakieś
> polecić gdyż na benchmarkach, testach i niezliczonych ilościach forum
> jest od zatrzęsienia opinii z czego też większość sie nawzajem wyklucza.

Z mojego doświadczenia: lepiej kup lepszej jakości 17" niż '19" do
1500PLN'. Nie tak dawno się przesiadłem z b.dobrej 17" na trochę słabszą
19" i prawdę mówiąc nie mam zdania który jest lepszy. Owszem, obszar na
ekranie jest większy, ale rozdzielczość ta sama. Jakość obrazu w mojej 17
była chyba trochę lepsza.

Ja bym się zastanawiał nad 17" lub >20", inaczej przy tej samej
rozdzielczości to średnio ma sens przepłacać za 5cm większą przekątną.

> p.s. tak wiem żaden LCD nie zastąpi CRT

Oczywiście, że zastąpi - ostatnio nawet graficy od DTP podobno zaczynają
się przesiadać na LCD. To świadczy o tym, że ta technologia zaczyna być
już coraz doskonalsza.