monitor LCD

Michal Kochanowicz michal w michal.waw.pl
Pią, 5 Maj 2006, 00:44:34 CEST

On Thu, May 04, 2006 at 11:21:29PM +0200, susza001 wrote:
> Po "n" latach dorobiłem się budżetu i mogę przejść ze wspaniałego
> wyjątkowego aczkolwiek 14 calowego daewoo CRT na jakiś LCD ( marzy mnie
[...]
> p.s. tak wiem żaden LCD nie zastąpi CRT

Niestety: żaden LCD nie zajmie ci tyle miejsca na biurku co CRT, żaden
LCD nie pokaże migającego obrazu, żaden LCD nie będzie miał
zniekształconej geometrii obrazu :( Porażka.

Ja mam od czterech lat Samsunga 171P ("designed by Porshe" :] ) i uważam
że jest super. W pracy mamy kilkadziesiąt LCD i w porównaniu z Belineami
i Philipsami Samsungi radzą sobie IMO najlepiej.

Jeszcze dwie ciekawostki: jeśli masz taką możliwość warto sprawdzić czy
podświetlenie matrycy jest równomierne - włącz wygaszacz ekranu czy
cokolwiek co da czarny ekran i przyjrzyj się (najlepiej przy zgaszonym
świetle) czy ekran jest równomiernie podświetlony, czy też może widać
wyraźnie że lampy są po bokach.

I druga: ja przed LCD miałem koszmarny, zdezelowany 15" CRT. Po zakupie
LCD przez parę dni bolała mnie głowa przy pracy z nim. Poprostu wzrok
był nieprzyzwyczajony do ostrego obrazu - AFAIK ludzie krótkowzroczni
czasem miewają takie efekty gdzy zaczynają nosić okulary.

--
--= Michal Kochanowicz =--==--==BOFH==--==--= michal w michal.waw.pl =--
--= finger me for PGP public key or visit http://michal.waw.pl/PGP =--