soft raid 1

Marek Guevara Braun marek.guevara w atm.com.pl
Pią, 12 Maj 2006, 13:46:15 CEST

Rafał Błażejowski wrote:

> umount /proc
> mdassemble
> md: md2 stopped
> mdadm: no devices found for /dev/md2

W initrd nie masz /dev/md2 lub urządzeń dysków z których mdassemble
"tworzy" /dev/md2 - musisz mieć albo odpowiednią sekwencję
mknod ... lub skopiowane pliki urządzeń. Moduł obsługujący kontroler,
i wszystko do md też powinno być ładowane/obecne w obrazie initrd.
No i reiserfs.

Z jakiejś maszyny mającej / na /dev/mdX /etc/sysconfig/geninitrd:

BASICMODULES="reiserfs raid0 raid1 md-mod amd74xx sd_mod sata_nv libata
scsi_mod ide-core ide-disk"
COMPRESS=yes
PROBESCSI=yes
PROBEIDE=yes
PROBERAID=yes

geninitrd sam mi chyba wtedy wygenerował szystkie dev które potrzebowałem.

Pozdrawiam,
Marek