jaka płyta główna będzie ok

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Wto, 17 Paź 2006, 23:29:57 CEST

Przemysław Backiel wrote:
> tagan wiem, że jest wydajny prądowo własnie
> 28A na szyne wiec jest ok

Zależy na której :) Warto poczytać TPS płyty głównej i porównać jej
wymagania z tym co oferuje zasilacza, doliczyć do tego peryferia i
będziesz wiedział czy daje radę czy nie (weź też nieco zapasu - tak ze
20%). Ale wydaje mi się, że jest to dyskusja czysto akademicka, bo nie
jest mi znana płyta pod AM2, która wraz z najmocniejszym CPU potrafiła
by zeżreć dużo prądu. Jedynie mocne grafiki wymagające dodatkowego
zasilania mogły by zaburzyć ten obraz :)

> a z s939 jest ten problem, ze takich płyt (nowych) już prawie nie ma w
> hurtowniach :(

Nie chcę robić tutaj kryptoreklamy swojego pracodawcy tutaj, ale nie
dalej jak tydzień temu przewinęło się przez nasz magazyn kilka tys. płyt
razem z CPU. Nie wiem czy poszło to do supermarketów, czy na rynek czy
może za granicę.

> of corz, na s939 dual smiga, mam tez takie maszyny i smigają jak
> "ta lala"

S939 podobnie jak 754 jest praktycznie już martwy, bo AMD niedługo zgasi
FAB30 by go przerobić na FAB38 (a tam właśnie robione były procki na te
gniazda).

Artur