Re: Re: straszne spowolnienia sieci

Bart. uzi18 w o2.pl
Pią, 13 Kwi 2007, 13:55:32 CEST

> Takiego jajka w Ac nie ma i nie bylo :)

Jest z repo szadzika :)
Nie zwrocilem uwagi od kiedy tak sie dzieje.

Chyba wazne!
W tle dziala mi a-m-u-l-e wiec moze to on po jakims czasie robi wiele polaczen.

> Nie wiem czy dobrze Cie zrozumialem. Masz jakis linuxowy routerek i on
> Ci laguje, a jak ze swojego kompa wychodzisz bezposrednio na bramke (nie
> przez routerek) to lagi znikaja, tak?

Nie do konca.

Nic nie odlaczalem poprostu wykonalem:
ifconfig eth0 down
ifconfig eth0 192.168.1.20
route add default gw 192.168.1.1
To jest konkretna sieciowka z ktorej mam net.
Druga sieciowka jest mi tylko potrzebna do komunikacji z dbox2 (tuner sat).

;)

Pomylka to via-rhine jest tym eth0 i z niej idzie net, 8139too laczy mnie z dbox2.

> 1. Sprawdz poziom ruchu na tych sieciowkach. Obie sa bardzo niskich
> lotow i przy wiekszych transferach zaczynaja lagowac. Jezeli masz staly
> ruch powyzej 10 mbit to radzil bym sie rozgladnac za innymi kartami.
> Intela 100 kupisz za niecale 10 PLN, a wydajnoscia bije na glowe
> wszystkie realteki, via, sis i tym podobne badziewia.

Transfery nie przekraczaja 4Mb

> 2. Sprawdz komunikacje bezposrednio po numerach IP oraz responsywnosc
> DNS z ktorego korzystasz. Czesto bywa tak, ze net dziala szybko tylko
> DNS laguje, zwlaszcza jezeli uzywasz tepsianego lub podobnych.

Jak zacznie lagowac to zobacze.

> 3. Jakie masz urzadzenia sieciowe? Niektore bezfirmowe switche maja tak
> malutka wewnetrzna tablice arp ze przy 10+ klientach po prostu zaczynaja
> ciac ruch.

Trendnet ten ktory jest miedzy mna a serwerkiem to 8portowy 10/100.

> 4. Jezeli switch Ci na to pozwala sprawdz konfiguracje dupleksu.
> Sieciowki potrafia baaardzo mulic gdy sa ustawione na full, a switch
> wymusza half lub odwrotnie.

Nie da sie chyba. to proste switche

> 5. Sprobuj inny kernel, np skompiluj vanilliowy i zobacz czy problem
> zniknie.

Ktory kernel przed 2.6.18 wykrywa dobrze SATA?

Dzieki za zainteresowanie.
Pozdrawiam
Bart.