straszne spowolnienia sieci

Marcin Król hawk w limanowa.net
Czw, 12 Kwi 2007, 18:04:01 CEST

> Mam jajko 2.6.18.1-4 pld AC+AC-ready dosc aktualne.

Takiego jajka w Ac nie ma i nie bylo :)

> Dzis mnei tknelo i polozylem interfejs sieciowy podnioslem i nadalem
> routing do bramy.
> Jak reka odjal.
> Nie sprawdzilem tylko jeszcze jednej sieciowki (mam dwie) czy na niej
> tez laguje.

Nie wiem czy dobrze Cie zrozumialem. Masz jakis linuxowy routerek i on
Ci laguje, a jak ze swojego kompa wychodzisz bezposrednio na bramke (nie
przez routerek) to lagi znikaja, tak?

> ps. modul do karty to 8139too a ta nie sprawdzona to via-rhine.

1. Sprawdz poziom ruchu na tych sieciowkach. Obie sa bardzo niskich
lotow i przy wiekszych transferach zaczynaja lagowac. Jezeli masz staly
ruch powyzej 10 mbit to radzil bym sie rozgladnac za innymi kartami.
Intela 100 kupisz za niecale 10 PLN, a wydajnoscia bije na glowe
wszystkie realteki, via, sis i tym podobne badziewia.

2. Sprawdz komunikacje bezposrednio po numerach IP oraz responsywnosc
DNS z ktorego korzystasz. Czesto bywa tak, ze net dziala szybko tylko
DNS laguje, zwlaszcza jezeli uzywasz tepsianego lub podobnych.

3. Jakie masz urzadzenia sieciowe? Niektore bezfirmowe switche maja tak
malutka wewnetrzna tablice arp ze przy 10+ klientach po prostu zaczynaja
ciac ruch.

4. Jezeli switch Ci na to pozwala sprawdz konfiguracje dupleksu.
Sieciowki potrafia baaardzo mulic gdy sa ustawione na full, a switch
wymusza half lub odwrotnie.

5. Sprobuj inny kernel, np skompiluj vanilliowy i zobacz czy problem
zniknie.

6. Jezeli masz inne sieciowki, switche, sprobuj podmienic na chwile.

Jak przez to przebrniesz to albo znajdziesz przyczyne, albo bedziesz
bardziej zorientowany w ktorym miejscu dalej drazyc.

M.