wiele stacji bezdyskowych na jednym zasobie nfs

Remigiusz Marcinkiewicz enleth w enleth.com
Śro, 18 Kwi 2007, 00:50:36 CEST

Dnia wtorek 17 kwietnia 2007, Rafał Cygnarowski napisał:
> Witam!
>
> Mam taki problem: chciałbym utrzymywać tylko jeden zasób nfs dla wielu
> stacji bezdyskowych. Niestety nie wiem jak sobie poradzić z różną
> zawartością /etc w zależności od stacji (różne komputery). Jak sobie
> radzicie z czymś takim?

unionfs+tmpfs+trochę magii w rc.sysinit. Ale najistotniejszy jest z tego
wszystkiego unionfs, najpierw nadmontowany nad /etc katalog z plikami
specyficznymi dla danego komputera, potem na to nadmontowany tmpfs z ro na
oryginał i rw na tmpfsa, żeby dało się pisać do /etc podczas pracy systemu
(parę rzeczy musi), ale nie miało to wpływu na oryginalną konfigurację i inne
stacje. Ogólnie, / montowany z NFS read-only, rw tylko tmpfs na /tmp i
wspomniana najwyższa warstwa /etc. Działa dobrze, problemów żadnych niet. Co
ciekawe, serwer x86 serwuje pliki dla stacji zrobionych z iMaków G3.

--
Remigiusz "Enleth" Marcinkiewicz, enleth w enleth.com
WWW http://enleth.com http://jaskiniabehemota.net