Małe urządzenia i linuks

Sylwester Gruszka gruszex w gmail.com
Sob, 21 Kwi 2007, 11:27:36 CEST

> Myślałem, że chodzi Ci o coś chodzące z linuksem ;)  Jeżeli niekoniecznie,
> to zajrzyj tutaj:
> http://www.propox.com/products/t_52.html

Chodzi o to, że w ramach projektu "inteligentny dom" w szkole (w kole
naukowym) chciałem zmontować jeden moduł do niego - serwerek http, żeby można
sie z nim komunikować ze świata. Rozwiązania z atmelami mi się nawet podobają
i mają tę zaletę, że prawdopodobnie dalibyśmy radę zbudować je sami, ale nie
wiem czy udałoby się to oprogramować w zadowalający sposób, jestem absolutnie
zielony z protokołów, stosów itp :P
Dla tego pomyślałem o malutkim linuksie, bo oprócz zwykłego http można za jego
pomocą realizować różne dodatkowe funkcje w łatwiejszy sposób niż pisząc
program na AVR ;)

> Acha, przypomniałem sobie jeszcze jeden ciekawy adresik:
> http://www.axis.com/products/dev/product_list.htm
> na tych kościach śmigają m.in. kamerki ethernetowe Axisa ;) I smiga na nich
> najprawdziwszy linuks z kernelem 2.6.

A jak z wgraniem tego linuksa (na szybko nic ta ten temat nie wyczytałem)?
Muszę kupić cały kit? Mamy ograniczone fundusze ;)