Window obok zainstalowanego linuxa

Łukasz Maśko masko w ipipan.waw.pl
Sob, 21 Kwi 2007, 20:57:59 CEST

Dnia sobota, 21 kwietnia 2007, Marcin Sapeta napisał:
> Witam wszystkich.
> Mam na swoim laptopie zainstalowanego PLD AC, układ
> partycji: /boot, /swap, /root i /home. Wszystko działa ok. Nie byłoby
> problemu gdyby nie fakt że muszę doinstalować Windowsa, bez
> przeinstalowania linuxa. Jak to zrobić, by było dobrze? Wiem, że muszę
> zmniejszyć partycję /home, by wygospodarować miejsce dla windowsa, wolną
> partycję podzielić na dwie (windows NTFS+ partycja wymiany Win+Linux -
> FAT32) i przesunąć na pierwsze, bądź drugie miejsce. Do tego użyję
> Gparted na płytce System Rescue CD.

Ja tu widzę inny potencjalny problem. Jakiego typu są te partycje, które
masz już założone? Wszystkie Primary? Czy masz partycję Extended i część
jest logicznych? Jeśli to pierwsze, to i tak będziesz musiał gruntownie
zmienić układ partycji (zdaje się, że nie da się tak po prostu zmienić
partycji głównej na partycję logiczną na dysku rozszerzonym). A partycji
głównych masz 4, czyli maksimum jakie może być (ech, te ograniczenia...).