[OT] Samoograniczanie ruchu na własnym komputerze.

Tomasz Witek tiwek w manta.univ.gda.pl
Czw, 1 Lut 2007, 14:42:33 CET

Dnia 01-02-2007, czw o godzinie 13:09 +0100, Łukasz Maśko napisał(a):
> Mam łącze niesymetryczne (2Mbit/256Kbit). W większości przypadków wystarcza
> zupełnie do tego co robię (nie udostępniam niczego). Ale dzisiaj musiałem
> przerzucić na serwer trochę danych. Jak wiadomo, wysyłanie danych wąskim
> łączem skutecznie blokuje ściąganie danych szerokim. Nie jest natomiast
> zbytnim problemem, jeśli wysyłanie potrwa trochę dłużej, jeśli w tym czasie
> sprawniej będę mógł np. serfować po WWW (pakiety kontrolne są małe i nie
> zajęłyby wiele pasma). Pomyślałem sobie, że może można by było
> się "samoograniczyć" tak, aby transfer był bardziej "zbalansowany".

> [...]

Mise nie chcialo bawic wiec dobralem sobie odpowiednia wartosc -l w scp
i po problemie.

ale to jest bardzo proste,

/sbin/tc qdisc del dev eth2 root    2> /dev/null > /dev/null
/sbin/tc qdisc add dev eth2 root handle 1: htb default 0
/sbin/tc class add dev eth2 parent 1: classid 1:1 htb rate 40kbit
/sbin/tc class add dev eth2 parent 1:1 classid 1:11 htb rate 30kbit ceil 40kbit prio 5
/sbin/tc qdisc add dev eth2 parent 1:11 handle 11: sfq perturb 5
/sbin/tc filter add dev eth2 parent 1:0 prio 0 protocol ip handle 11 fw flowid 1:11
/sbin/iptables -t mangle -I POSTROUTING -p tcp --dport 25 -j MARK --set-mark 11
/sbin/iptables -t mangle -I POSTROUTING -p tcp --dport 465 -j MARK --set-mark 11
/sbin/iptables -t mangle -I POSTROUTING -p tcp --dport 587 -j MARK --set-mark 11

i cala poczta wychodzi wolno

TiweK